בחרו עמוד

סמי איליה משרד עו"ד

Samy Ilia, Law Office

יעוץ/ייצוג והכנה לחקירה במשטרה

צרו איתנו קשר

077-2015483

דרך יפו 51, חיפה 3341211

  

עו"ד סמי איליה

בעל ניסיון מיוחד רב ומוכח בתחום דיני משטרת ישראל, חקירה פלילית וביטחונית, שיטות חקירה בישראל, קהיליית הביטחון התביעה הפלילית בישראל והמשפט הפלילי.

אין ספק שחקירה במשטרה היא סיטואציה לא נוחה, על אחת כמה וכמה כאשר הנחקר אינו בעל ניסיון קודם בחקירות משטרה ועם ההליך הפלילי. אך החקירה הפלילית היא למעשה עקב אכילס של רוב החשודים בפלילים, משום שלרוב, היא זו אשר תכריע האם חקירת המשטרה תסתיים בלא כלום, או שהיא תוביל להגשת כתב אישום פלילי

אם קיבלת זימון או נעצרת לחקירה יש לפנות לעורך דין באופן מיידי

אם נעצרתם או זומנתם לחקירה, אנו סבורים וממליצים, כי הדבר החשוב ביותר שכדאי לעשות הוא לפנות בהקדם לעורך דין פלילי. זכרו כי זכותכם להיפגש עם עורך דינכם לפני חקירה, או לכל הפחות, על המשטרה לאפשר לכם לשוחח עמו טלפונית. יתרה מכך, כבר בתחילת החקירה הפלילית, על החוקר ליידע אתכם/ן על זכותכם לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין פלילי. לכן, אל תזלזלו בכך, מכיוון שברוב המוחלט של המקרים, ייעוץ משפטי לפני חקירה עשוי להיות שווה זהב.

ברוב המקרים בישראל, המשטרה פותחת בחקירה פלילית רק בעקבות הגשת תלונה, כאשר המתלונן הוא בדרך כלל נפגע העבירה. המשטרה נוהגת לרשום כל תלונה, אך כאשר מדובר בעבירות קלות, יש למשטרה שיקול דעת שלא לפתוח בחקירה במידה והיא סבורה שאין בה "עניין לציבור". בעבירות סמים, במקרים רבים, החקירה נפתחת בעקבות "הלשנה" או בעקבות תשדורות הודעות טקסט או וואצאפ במכשירו הנייד של אדם שנתפס עם סמים, כאשר המשטרה מנסה ללכוד באמצעותן חשודים נוספים.

ברגע שהאדם שעליו הוגשה התלונה נחקר במה שנקרא: חקירה באזהרה, הוא למעשה בחזקת חשוד. כאשר המשטרה מחליטה להמשיך בחקירה הפלילית של החשוד, היא בד"כ תזמין את המתלונן למתן עדות נוספת לצורך השלמת פרטים, ולאחר מכן, עשויה לנקוט בפעולות חקירה נוספות, כגון: חקירת עדים שנכחו באירוע, הזמנת החשוד לחקירה נוספת, חיפושים ואיסוף ראיות. במקרה של תפיסת סמים למשל, המשטרה עשויה לזמן לחקירה אנשים שהופיעו בהקשרים חשודים במכשירו הנייד של האדם שנתפס עם הסמים.

לעתים, נערך עימות בתחנת המשטרה בין המתלונן לחשוד, או בין החשוד לבין האדם שהוא כביכול "המלשין", וזאת לעיתים, כאשר לא תמיד אותו אדם אכן "הלשין". במקרים בהם מדובר בגרסה "קשה" מול גרסה "קשה", נערכות לעיתים גם בדיקות פוליגרף, למרות שכידוע, הבדיקה אינה בגדר ראיה קבילה בבית המשפט.

הזמנה לחקירה במשטרה - התייעצות עם עורך דין פלילי

הזמנה לחקירה במשטרה

הזמנה לחקירה במשטרה עלולה להיות תחילתו של תהליך ממושך עבור חשוד בפלילים. היא נעשית בנסיבות שונות, ובעיקר, לאחר הצטברות חשדות לעבירות כאלו. ייצוג של עורך דין פלילי הכרחי כבר בשלב הזה. הוא יכול ללוות את החשוד ולייעץ לו רבות בנושאים שונים. "סמי איליה משרד עורכי דין" מתמחה בתחום וניתן לקבל אצלו מידע מעודכן.

הזמנה לחקירה במשטרה  – עם ובלי מעצר

הזמנה לחקירה במשטרה, נעשית לאחר הצטברות עדויות של אנשים, חשד למעורבות בעבירה פלילית מבלי שנעשה מעצר בשטח, עקב הצטברות ראיות הקושרות את החשוד לעבירות המיוחסות לו ועוד. מטרתן היא להוכיח מעורבות או לשלול אותן. לכל חשוד יש זכויות המוקנות לו על פי החוק ולא תמיד הוא מודע אליהן. עורך דין פלילי מכיר אותן לעומק, ולכן, מעורבותו חשובה. הוא יכול לייעץ לקראת חקירות ובעיקר להדריך לגבי מה כדאי לומר ומה אסור בתכלית האיסור. הוא יכול לבדוק את נסיבות המעצר, את האישום והראיות ולגלות אם הוא נעשה בצורה חוקית. יש לכך השלכות רבות עד כדי ביטול החשדות ומניעת רישום פלילי הנלווה, לרוב, אליו.

במקרים רבים, הוא יכול לדון מול הפרקליטות לגבי המשך התיק. בנסיבות שונות קיימת האופציה לאי הגשתו לבית המשפט. כך למשל, בעת עבירות צווארון לבן של הלבנת הון, התחמקות מתשלום מיסים ואחריות כלכלית. ניתן להגיע להסדרי טיעון מותנים תמורת תשלום קנסות, המרה לעבירות מנהלתיות ועוד. ניתן לדון גם בעבירות פליליות קלות כלפי הזולת. בכך מייתרים הגעה לבית משפט שמשמעותה, הוצאות כספיות רבות, בזבוז זמן, עוגמת נפש ועוד. לביטול רישום פלילי, לדוגמא, יש משמעות מרחיקת לכת, שכן, הוא עלול לפגוע רבות בזכויות עתידיות, ובנוסף, לעכב שיקום החשוד.

התדיינות מול הפרקליטות

מומלץ לקבל שירות מקצועי מ"סמי איליה משרד עורכי דין" בעל המוניטין הידוע. מובילי המשרד בו הינם בעלי ידע נרחב וניסיון מצטבר ועשיר בתחום ויכולים לייצג בנאמנות כל לקוח. הם יידעו לטעון לטובתו בבית המשפט ולנסות להשיג עבורו זיכוי. גם הקלות שונות בעונש, הסדרי עבודות שירות ועוד ייחשבו להצלחה מבחינתם ומבחינת הלקוח.

זימון לחקירה במשטרה מה צריך לעשות?

זימון לחקירה במשטרה

זימון לחקירה במשטרה, נעשה במקרים שונים ובין היתר, כאשר יש חשד לעבירות פליליות של החשוד. צעד זה עלול להיות התחלת תהליך לא נעים, שסופו יהיה בפתיחת תיק ותביעה לבית משפט. במקרים כאלו, יש צורך לקבל ייעוץ וליווי של עורך דין פלילי. מעורבותו יכולה להקל ולסייע בדרכים רבות. "סמי איליה משרד עורכי דין" מתמחה בתחום וניתן לקבל ממנו מידע רב.

זימון לחקירה במשטרה – בנסיבות שונות

זימון לחקירה במשטרה, יכול להגיע לאחר הצטברות ראיות מחשידות על עבירות פליליות שביצע החשוד. גם חשד לכך שהיה מעורב בעבירה פלילית שבוצעה אבל מבלי שנעשה מעצר בשטח. עבירות פליליות הן מגוונות. יש עבירות צווארון לבן וכלולות בהן קבלת דבר במרמה, שוחד, הלבנת הון, העלמות מיסים וכדומה. עבירות פליליות נעשות כלפי הזולת וכוללות, עבירות מיניות, גניבה, פריצה, שוד, הוצאת דיבה ועוד. עורך דין פלילי יכול לסייע רבות בכל שלב בתהליך. מקצין המשטרה הוא יכול לבקש הקלת תנאי מעצר, שחרור למעצר בית וכדומה. הוא יכול לייעץ לקראת חקירה ובעיקר בהדרכה לגבי מה כדאי לו לומר ומה לא. מול הפרקליטות הוא יכול להיכנס למשא ומתן במטרה למנוע הגעתו לבית משפט. למשל, הגעה להסדרי טיעון בעת עבירת כלכליות על ידי המרה לתשלום קנס, לעבירות מנהלתיות ועוד.

אחד הנושאים הנלווים למעצר כזה, הוא הרישום הפלילי הנרשם בתיק האישי במשטרה. רישום כזה הינו סוג של כתם לכל החיים ועלול לפגוע רבות בזכויות האזרח. עורך דין פלילי יכול לפעול, בנסיבות שונות, למניעת רישום פלילי. גולת הכותרת לפעילותו למען הלקוח היא ייצוגו בבית משפט. יש חשיבות רבה להתנהלות נכונה בעת המעצר והחקירות הראשונות למניעת הסתבכות בדיונים המשפטיים ובכך, בין היתר, החשיבות לייצוג הראשוני הנ"ל.

רישום פלילי

"סמי איליה משרד עורכי דין" הינו משרד בעל מוניטין בתחום ומומלץ לקבל ממנו שירות מקצועי המלווה ביחס אישי. לצד התועלת הישירה יש גם תועלת נפשית פסיכולוגית בליווי החשוד ובני משפחתו בתהליך הקשה והמורכב הזה. עורך הדין המוביל את הייצוג הינו בעל ידע רב וניסיון עשיר ומצטבר שנרכשו לאורך שנים.

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/page.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fsi.law.co.il%2F&tabs=timeline&width=375&height=250&small_header=false&adapt_container_width=true&hide_cover=false&show_facepile=true&appId" width="375" height="250" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true"></iframe>

2 + 3 =