בחרו עמוד

סמי איליה משרד עו"ד

Samy Ilia, Law Office
עבירות מרמה/הונאה/צווארון לבן

צרו איתנו קשר

077-2015483

דרך יפו 51, חיפה 3341211

  

עו"ד סמי איליה

בעל ניסיון מיוחד רב ומוכח בתחום דיני משטרת ישראל, חקירה פלילית וביטחונית, שיטות חקירה בישראל, קהיליית הביטחון התביעה הפלילית בישראל והמשפט הפלילי.


עבירות הונאה ומרמה הן עבירות אשר לא פעם אנשים מהישוב מסתבכים בהן לפעמים מבלי להיות עבריינים .
דוגמאות: מישהו רוצה למכור את הרכב ועושה "תיקון" לספידומטר כדי להוריד קילומטראז..עבירת מירמה והונאה. דוגמא גם מתחום הרכב, מוכר רכב לא מספר לקונה אמת כי הרכב עבר תאונה….עבירת מירמה והונאה…אדם מזייף פרט מהותי במכתב חשוב כדי להשיג הטבה בביטוח לאומי….עבירת מירמה והונאה….
עבירות המרמה וההונאה אין יחודיות רק לאדם ה"רגיל" מהישוב . הן יכולות להתבצע הן על-ידי אנשי עסקים המעורבים בהונאות כלכליות, כך עובדי ציבור או עובדים בחברות פרטיות אשר עושים מעשים לא חוקיים לשם רווח כלכלי בעיקר והן על-ידי אנשים נורמטיביים מן המגזר הפרטי שזו הסתבכותם הראשונה בפלילים.
נהוג לכנות עבירות אלו – עבירות המרמה וההונאה כעבירות "צווארון לבן" . כינוי זה בא להבדיל עבירות אלו מעבירות פליליות אחרות בכך שמבצעי העבירות לא צריכים לפרוץ לדירה או עסק, לא צריכים להפעיל אלימות ועוד דוגמאות כמו שאר העבריינים.
עברייני המרמה עובדים מבלי "ללכלך את הידיים" – כך נהוג לומר. בשל כך והעובדה כי עבריינים בתחום הזה יכולים להיות לרוב נורמטיביים וחלקם עובדים בעבודות עם מעמד, אף כאלה שלא הסתבכו עם החוק לעולם. עברינים אלה מצאו דרך להתעשר מכספם של אחרים בלחיצה על מקלדת ובדרכים קלות יחסית ממעשי מרמה פשוטים ועד תיחכום רב.

כיוון שעבירות אלו לרוב אינן חד פעמיות ומי שנחשד/נתפש בעבירות אלו לא פעם התפתה לבצע סידרה של מעשי הונאה. משום כך נחשבות עבירות המרמה וההונאה לעבירות פליליות חמורות.
לכן יעוץ מייד כשקם החשד והמשטרה בתמונה ופנייה לעורך דין פלילי היא הכרחית. עו"ד סמי איליה מתמחה גם בתחום זה ויסייע ביעוץ,ליווי וייצוג ככל שידרש כדי לסייע כדי למזער הסיכוי למשפט ו/או ענישה חמורה.

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/page.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fsi.law.co.il%2F&tabs=timeline&width=375&height=250&small_header=false&adapt_container_width=true&hide_cover=false&show_facepile=true&appId" width="375" height="250" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true"></iframe>

5 + 14 =