בחרו עמוד

077-2015483

דרך יפו 51, חיפה 3341211

עו"ד סמי איליה

בעל ניסיון מיוחד רב ומוכח בתחום דיני משטרת ישראל, חקירה פלילית וביטחונית, שיטות חקירה בישראל, קהיליית הביטחון התביעה הפלילית בישראל והמשפט הפלילי.

לפי החוק, אדם שגופו נפגע עקב תאונת דרכים זכאי לקבלת פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לו. החוק מגדיר תאונת דרכים כמאורע שגרם לנזק בגופו של אדם ("נזק גוף") כאשר הנזק נגרם בעקבות שימוש ברכב. חשוב לציין שההגדרה של "נזק גוף" כולל מצבים של: מוות, פגיעה, מחלה, ליקוי גופני, ליקוי שכלי או ליקוי נפשי כך שלא מדובר רק על נזקים שנגרמו לגופו של הנפגע.
המאורע יכול להתקיים במהלך נסיעה, עקב שרפת רכב, התפוצצות רכב ומצבים נוספים בהם שימש הרכב למטרת תחבורה. חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע כי אנשים שנפגעו כתוצאה מתאונת דרכים או אנשים שתלויים בהרוגים בתאונה זכאים לקבל פיצויים מבעליו של הרכב שפגע, קבלת הפיצויים תקפה גם במקרה שהפוגע אינו אשם. את הפיצויים משלמת חברת הביטוח של הנהג וזאת במקרים בהם יש לנפגע רישיון נהיגה תקף, תעודת ביטוח חובה תקפה בזמן בו אירעה תאונת הדרכים והוכחה כי התאונה גרמה נזק לגופו.
החוק מגדיר את חישוב הפיצויים בשונה מפקודת הנזיקין ומטיל אחריות מוחלטת על חברת הביטוח החובה / קרנית בהתקיים התנאים בחוק. .

טיפים ראשוניים במקרה של תאונת דרכים:
א. לתעד את האירוע (צילומים, עדויות ועוד)
ב. לקבל טיפול רפואי ראשוני וככל שישנן פגיעות או החמרה להימצא במעקב רפואי
ג. לפנות למשטרה