בחרו עמוד

סמי איליה משרד עו"ד

Samy Ilia, Law Office
תביעה נגררת להרשעה בפלילים

צרו איתנו קשר

077-2015483

דרך יפו 51, חיפה 3341211

  

עו"ד סמי איליה

בעל ניסיון מיוחד רב ומוכח בתחום דיני משטרת ישראל, חקירה פלילית וביטחונית, שיטות חקירה בישראל, קהיליית הביטחון התביעה הפלילית בישראל והמשפט הפלילי.


בהליך המשפטי הפלילי המדינה נכנסת בנעליו של קרבן העבירה ומנהלת הליך פלילי מול הנאשם/ התוקף/ המעוול ונוצר מצב בו הנפגע- הקרבן למעשה אינו יכול לפעול כנגד הנאשם שביצע לו את המעשה .
אולם, לנפגע ישנה הזכות לתבוע את הנאשם בתביעה נזיקית , קרי לפי פקודת הנזיקין (עוולת התקיפה למשל) ולקבל פיצוי ו/או סעדים בהתאם.
תביעה אזרחית נגררת להרשעה בפלילים הינה תביעה שמוגשת כנגד התוקף/ הנאשם בחלוף 90 יום ממועד שבו פסק הדין הפך לחלוט (קרי- חלף המועד לערעור על פסק הדין) ופסק הדין שניתן הינו הרשעה!
ההליך עצמו למעשה מעניק לנפגע את הזכות לפעול באותו בית המשפט שהרשיע את הנאשם ולקבל ממנו פיצוי נזיקי. היתרון בהליך זה הינו שבית המשפט כבר הכריע בעניינו של הנאשם- הרשיע אותו וכל שלב האחריות, העובדות הוכרע ולקרבן למעשה זה הליך של שאלת גובה הנזק והפיצוי לתבוע.
כמו בכל הליך נזיקי – חלים על תביעה זו דיני הנזיקין.
<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/page.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fsi.law.co.il%2F&tabs=timeline&width=375&height=250&small_header=false&adapt_container_width=true&hide_cover=false&show_facepile=true&appId" width="375" height="250" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true"></iframe>

4 + 11 =